Krisekommunikasjon omfatter et bredt spekter av utfordringer og situasjoner, fra mediefeil og aktivisme på sosiale medier til utpressing, produktmanipulering, sikkerhetsproblemer, naturkatastrofer, ulykker og forsømmelse. For organisasjoner kan kriser ha en dypgående innvirkning, de er både utfordrende og katastrofale, men kan også representere muligheter for vekst og styrking. Til tross for den økende mengden forskning og litteratur rundt krisekommunikasjon, blir ofte interessentens stemme oversett. Både i PR- og ledelsessammenheng er interessenter avgjørende for suksessen eller feilen til organisasjoner som håndterer kriser, spesielt i et globalt og flermedialt miljø. Denne grunnleggende læreboken gir en grundig og forskningsbasert innføring i krisekommunikasjon, med fokus på sentrale faktorer som påvirker responsen ved kriser, samt innsikt i hvordan vi kan forutsi interessentenes reaksjoner. Hver kapittel inneholder globale casestudier, etiske utfordringer og perspektiver fra praktikere, noe som gir leserne en dypere forståelse av emnet.