I denne sjette utgaven av 'Crisis Communications' presenteres engasjerende og praksisorienterte casestudier som analyserer hvordan kommunikasjonsprofesjonelle forbereder seg på og responderer under kriser. Boken belyser viktige hensyn ved kommunikasjon med både interne og eksterne interessenter både under og etter en krise. Med sitt fokus på studenters behov, viser denne utgaven hvordan man effektivt kan utforme, målrette og formidle budskap under kriser for å begrense ytterligere kontroverser og ubehag. Klassiske eksempler danner grunnlaget, mens moderne tilfeller kaster lys over de nyeste praksisene som benyttes i dag. Mange av sakene fra tidligere utgaver er oppdatert, og nye tilfeller er lagt til, inkludert COVID-19-krisen og vaksinasjonskampanjen i USA, Starbucks og rasemessig diskriminering ved en filial i Philadelphia, Will Smith og slengen ved Oscar-utdelingen, samt Gander i Newfoundland som støttet strandede turister etter terrorangrepene 11. september 2001. Boken gir også et innblikk i hvordan skoler kan forberede seg på kommunikasjon under skyteepisoder.