Crisis Communications: A Casebook Approach presenterer en grundig analyse av kriser som rammer organisasjoner, selskaper og enkeltpersoner. Boken gir innsikt i kommunikasjonen som skjer i disse kritiske situasjonene og viser hvordan fagfolk forbereder seg på og responderer på kriser, samt hvordan de utvikler effektive kommunikasjonsplaner. Denne uunnværlige teksten undersøker sentrale temaer relatert til kommunikasjon med medier, ansatte og forbrukere under kriser. Kathleen Fearn-Banks gir en grundig veiledning i hvordan man velger de mest treffende ordene for å formidle et budskap, hvilke metoder som er mest hensiktsmessige for å levere dette budskapet, og identifiserer hvilken målgruppe som er mest relevant. Boken tilbyr også innsikt i hvordan man unngår feilledelse i kommunikasjonen. Den femte utgaven av Crisis Communications inkluderer oppdaterte caser som gir bredere dekning av internasjonale kriser og medieteknologier. I tillegg inneholder den en ny seksjon om sosiale medier i krisekommunikasjon, samt kommentarer fra eksperter på sosiale medier i flere kapitler.