Boken 'Crisis Response Advertising' av Frauke Hachtmann undersøker konsekvensene av COVID-19-pandemien på reklameindustrien for å belyse hvordan man kan håndtere kriser gjennom annonsering. Den tar for seg de tre distinkte fasene pandemien utspilte seg i, hvordan ulike merker og reklamebyråer reagerte, samt hvordan forbrukermarkedet endret seg i løpet av de første 15 månedene av krisen. I boken deler reklameprofesjonelle fra flere prisbelønte reklamebyråer i USA sine erfaringer fra førstehåndsobservasjoner av hvordan COVID-19 påvirket bransjen og hva de lærte underveis. Hver case inneholder fremtredende temaer som ble avdekket gjennom dataanalyse, sammen med eksempler på reklamepraksis som utviklet seg i løpet av pandemiens ulike faser. Et viktig aspekt ved boken er det nye teoretiske modellen og de beste praksisene som presenteres, som ikke bare er relevante for den globale pandemien, men også gir leserne solide teoretiske og praktiske verktøy til bruk i fremtidige kriser. Boken er spesielt tilpasset høyere utdanningsnivåer innen reklame og markedsføring.