Critical Gaming: Interactive History and Virtual Heritage
Produktbeskrivelse
Boken 'Critical Gaming: Interactive History and Virtual Heritage' utforsker hvordan design, spilling og modifikasjon av dataspill, samt forståelsen av de underliggende teoriene, kan bidra til å styrke feltet innen digital humaniora. Den retter seg mot forskere innen digital humaniora og har som mål å belyse både utfordringer og fordeler ved spilldesign, samtidig som den oppfordrer til en utvidelse av studiet av dataspill, spesielt innen undervisning og forskning knyttet til virtuell kulturarv. Ved å undersøke gjentakende problemstillinger i design, playtesting og grensesnittet for seriøse spill og spillbasert læring for kulturarv og interaktiv historie, fremhever boken viktigheten av visualisering og selvstudium i studiet av spill, og hvordan dette kan krysse med digital humaniora. Den stiller også spørsmålet om disse teoretiske konseptene kan anvendes i praktiske læringssituasjoner. Boken vil være av særlig interesse for de som ønsker å undersøke hvordan spill og virtuelle miljøer kan brukes i undervisning og forskning til å kritisere ulike temaer og problemstillinger.