Boken "Cultural Ideals of Home" utforsker hvordan konseptet 'hjem' har blitt forstått, fremstilt og opplevd i vestlig kultur fra det nittende til det tjueførste århundre. I takt med dramatiske endringer i verdier og idealer knyttet til våre boliger, stilles sentrale spørsmål om hva 'hjem' egentlig betyr for oss. Deborah Chambers undersøker hvordan hjemmet er idealisert som et middelklassefristed, forvaltet som en investering, og oppfattet som et symbol på status og personlig identitet. Boken tar for seg en rekke offentlige, statlige, kommersielle, populærkulturelle og faglige diskurser rundt 'hjem': fra kulturarv og design til utstillinger, TV, sosiale medier, mobilitet og migrasjon, samt de nyeste smartteknologiene og økologisk bærekraft. Ved å benytte seg av tverrfaglig forskning innen kulturhistorie og kulturell geografi, presenterer boken et unikt perspektiv innen medie- og kulturstudier støttet av originale og historisk informerte case-studier av interiør- og boligdesign.