Dataanalyse og kunstig intelligens (AI) er i dag mer relevante enn noensinne, og fasiten på hva de kan gi oss er klar: alt! Denne utviklingen har fanget oppmerksomheten til både toppledere og folk flest. Til tross for at disse disiplinene har eksistert i en betydelig periode, har det vært en eksplosiv vekst i deres anvendelse i næringslivet og i den offentlige bevisstheten de siste ti årene. Organisasjoner over hele verden har hastet til for å implementere datadrevne beslutningsprosesser, og produkter preges nå av påstanden om at 'kunstig intelligens er inkludert'. Vi lever i en spennende tid, men det oppstår spørsmål: Har vi virkelig kunnskap nok til å utnytte verdien av disse banebrytende verktøyene i forretningsdrift? Dessverre har både analytikk- og AI-miljøene ikke lykkes i å samarbeide og kommunisere på en måte som bygger de nødvendige synergiene. Denne boken er laget for å bygge bro mellom disse to viktige feltene. Den begynner med å forklare de felles trekkene som forener dem, og gir leseren innsikt i hvordan man kan skape verdifull forretningsverdi fra teknologiens muligheter.