Deaf and Hard of Hearing Learners With Disabilities
Produktbeskrivelse
Denne boken gir en grundig innføring i og forskningsbaserte strategier for å møte behovene til døve og hørselshemmede elever med ulike funksjonshemninger. Områdene som dekkes inkluderer utviklingsforsinkelser, autisme, intellektuelle og læringsvansker, døvblindhet, emosjonelle og atferdsmessige forstyrrelser, samt oppmerksomhets- og hyperaktivitetsforstyrrelse, i tillegg til en rekke syndromer som forekommer hyppig. Bidragsyterne i denne boken vurderer litteraturen innenfor hvert funksjonshemningskategori, deler beste praksis, og tar opp demografi og karakteristikker, intervensjoner og identifisering, plassering, kommunikasjon og språk, psykosociale problemstillinger, hjelpemidler og tilpasninger, vurderinger, samt overganger og utfall etter videregående opplæring. Hver kapittel innledes med læringsmål og avsluttes med diskusjonsspørsmål og en liste over ressurser. "Deaf and Hard of Hearing Learners with Disabilities" er en uunnværlig bok for kurs på bachelor- og masternivå, samt i ulike workshops.