I sin andre utgave forblir 'Debates in History Teaching' i frontlinjen av historieundervisning. Boken er fullstendig oppdatert for å gjenspeile de nyeste utviklingene innen politikk, forskning og profesjonell praksis. Med en grundigere utforskning av de sentrale spørsmålene historieeksperter møter i sitt daglige arbeid, gir den nye perspektiver og retningslinjer som vil styrke læreres tenkning og praksis både i Storbritannia og internasjonalt. Forfattet av en rekke eksperter innen historieutdanning, dekker kapitlene alle de viktige temaene som er nødvendige for klar refleksjon og utmerket profesjonell handling. Denne boken gir deg mulighet til å treffe velinformerte vurderinger og argumentere for ditt synspunkt med dypere teoretisk kunnskap og forståelse. Debattene tar for seg temaer som: Hva skjer i dag innen historieundervisning? Hva er formålet med historieundervisning? Hva må historieundervisere vite? Hvilke nøkkeltrender og problemstillinger eksisterer i internasjonale kontekster?