Hvert år er det mange studenter med rimelige muligheter for høyere utdanning og de nødvendige akademiske ferdighetene for å lykkes som ikke i det hele tatt melder seg på, melder seg til utdanningsinstitusjoner der de ikke har gode forutsetninger for å lykkes, eller som faller ut av studiene før de oppnår en grad. Mange tiltak har blitt iverksatt for å møte disse utfordringene, inkludert endringer i økonomisk støtteloven, økt tilgjengelighet av informasjon, og forbedret akademisk støtte. Boken "Decision Making for Student Success" argumenterer for at effekten av disse strategiene kan forbedres ved å ta hensyn til moderne forskning om hvordan studenter tar valg. I denne boken utforsker forskere fra feltene atferdsøkonomi, utdanning og offentlig politikk ny forskning om beslutningsprosesser og fremhever atferdsmessige innsikter som kan forbedre tilgangen til og suksess i videre utdanning. Denne spennende utgaven gir forskere, akademikere og administrativt ansatte innen høyere utdanning verdifulle perspektiver og kostnadseffektive strategier som kan brukes for å forbedre resultatene for de som er underrepresentert.