Boken 'Design at Home' utforsker den rike litteraturen innen husholdningsråd, som tilbyr innsikt i design, idealer for husholdning, konsum og identitet. Til tross for at denne litteraturen inneholder verdifulle perspektiver, har den fått mindre oppmerksomhet sammenlignet med magasiner og filmer. Denne boken samler etikettråd, råd om husholdning og innredning som kilder, og presenterer en systematisk demonstrasjon av den historiske verdien av husholdningsråd som en sjanger av tekst og bilde, så vel som et dominerende diskursiv perspektiv. 'Design at Home' sporer en transatlantisk dialog om innredning mellom Storbritannia og USA, med kapitler som tar for seg emner som design, husholdning, sosial interaksjon og identitetsmarkører som klasse, kjønn og alder. Boken dekker også viktige områder som bruken av husholdningsråd av historikere, forholdet mellom rådgivning, boliger og middelklassen, samt koblinger mellom råd og kjønn, i tillegg til råd rettet mot den tenåringsforbrukeren. 'Design at Home' er en uunnværlig lesning for studenter og forskere innen kultur- og sosialhistorie, designhistorie og relaterte fag.