Boken 'Design for Social Innovation' utforsker hvordan design kan være en drivkraft for sosial endring, med bidrag fra en rekke anerkjente organisasjoner som FN, Australia Post, og regjeringer fra flere land inkludert Storbritannia, Finland, Taiwan, Frankrike, Brasil og Israel. Gjennom 45 grundig illustrerte casestudier fra seks kontinenter, belyser forfatterne historier fra varierte sektorer som folkehelse, byplanlegging, økonomisk utvikling, utdanning, humanitært arbeid, kulturarv og borgerrettigheter. Hver sak viser hvordan designere tilpasser produkter, tjenester og systemer for å transformere organisasjoner og støtte individuell vekst. I boken stilles det spørsmål ved hva som er likt og ulikt ved designeres arbeid verden over, hvordan de bygger bærekraftige forretningspraksiser, hvorfor organisasjoner investerer i designkapabiliteter og hvilken dokumentasjon vi har på virkningen av design. Dette er en uvurderlig ressurs for praktiserende designere, utdannere og alle som er interessert i hvordan design kan løse noen av samfunnets mest presserende utfordringer.