Denne viktige boken gir klare retningslinjer for å avgjøre om elever fra kulturelt og språklig mangfold (CLD) og engelskspråklige lærere (ELL) i vanlige klasserom opplever typiske språklige forskjeller, læringsvansker, eller begge deler. Gjennom nyttige casestudier og innsiktsfull forskning, presenterer forfatterne et rammeverk for å differensiere undervisningen, som benytter kulturelt tilpassede tiltak for å bygge på elevenes styrker, samtidig som det legges et solid grunnlag for videre læring og prestasjon. I denne boken vil du lære hvordan du: * Knytter dine egne og elevenes kulturelle ressurser til innholdet i klasserommet; * Går gjennom språkinnlæringsfaser og utarbeider tilpasset undervisning; * Samarbeider med kolleger for å diskutere realitetene ved å søke støtte og løse problemer; * Velger effektive og passende undervisningsstrategier basert på dokumentasjon av data gjennom progressiv overvåkning; * Beveger deg fra et tradisjonelt behavioristisk perspektiv til en mer helhetlig tilnærming.