Developing Evaluative Judgement in Higher Education
Produktbeskrivelse
En essensiell ferdighet som dagens nyutdannede må mestre, er evnen til å vurdere kvaliteten av sitt eget arbeid samt andres. Boken "Developing Evaluative Judgement in Higher Education" viser hvordan høyere utdanningssystemer kan bevege seg bort fra en kultur preget av lite nyttige karakterer og strenge vurderingsskjemaer, for i stedet å fokusere på tilbakemeldinger og vurderingsformer som utvikler studentenes kritiske ferdigheter. Gjennom å kartlegge den historiske og sosiokulturelle utviklingen av evaluativ vurdering, samt å samle innsikt og praksisdesign fra ulike disipliner, avmyter boken konseptet evaluativ vurdering og demonstrerer hvordan det kan integreres og fremmes i forskjellige pedagogiske kontekster. Bidragsyterne utvikler ulike forståelser av dette ofte misforståtte konseptet og bygger på sin erfaring for å presentere en verktøykasse av strategier, inkludert medstudie-læring, selvregulert læring, selvevaluering og bruk av teknologi. Dette er en sentral tekst for alle som arbeider med studenter i høyere utdanning.