Developing Graphics Frameworks with Python and OpenGL
Produktbeskrivelse
Boken "Developing Graphics Frameworks with Python and OpenGL" gir deg en grundig innføring i utviklingen av programvare for rendering av komplette tredimensjonale scener. Forfatterne presenterer både de teoretiske grunnprinsippene og praktiske programmeringsteknikkene som lar deg lage dine egne animerte og interaktive datagenererte verdener. Gjennom denne boken vil du lære å kombinere kraften til OpenGL, som er det mest utbredte plattformuavhengige API-et for GPU-programmering, med tilgjengeligheten og allsidigheten i Python-programmeringsspråket. Du vil utforske emner som generering av geometriske former, transformasjon av objekter med matriser, anvendelse av bildebasserte teksturer på overflater, og lyssetting av scenen din. Videre går avanserte seksjoner inn på implementering av prosedyralt genererte teksturer, post-prosesseringseffekter, og skyggemapping. I tillegg til det sofistikerte grafikkrammeverket du vil utvikle gjennom boken, vil den grunnleggende kunnskapen du tilegner deg, gi deg muligheten til å tilpasse og utvide rammeverket på egen hånd.