Developing Writers Across the Primary and Secondary Years
Produktbeskrivelse
Utviklingen av skriveferdigheter og pedagogikk er et høyt prioritert område, spesielt ettersom standardiserte tester viser en nedgang i skriveferdigheter over tid og i løpet av skoleårene. Til nå finnes det relativt få bøker for lærere og lærerutdannere som grundig beskriver hvordan man best kan hjelpe barn til å bli selvsikre, autonome og handlende skrivere i fremtiden. "Developing Writers Across the Primary and Secondary Years" gir oppsiktsvekkende innsikter i hvordan skriving utvikler seg og hvordan den kan undervises gjennom årene med obligatorisk skolegang. Denne redigerte samlingen er et aktuelt og originalt bidrag som tar for seg et betydelig behov innen lese- og skriveutvikling for lærere i skrivefaget, og dekker tre viktige faser av skriveutvikling: tidlig (4-7 år), grunnskole (7-12 år) og ungdomsskole (12-16 år) i engelskspråklige land. Hver seksjon tar for seg to bredere temaer — å bli en forfatter med barnets perspektiv i fokus, og skrivepedagogikk med læreren som aktør i sentrum. Sammen utgjør boken en uvurderlig ressurs for alle som ønsker å fremme skriveferdigheter i klasserommet.