Dialogic Literary Argumentation in High School Language Arts Classrooms
Produktbeskrivelse
Denne boken, skrevet av ledende eksperter innen litteratur- og språkfag, gir en grundig introduksjon til Dialogic Literary Argumentation. Den definerer nøkkelprinsippene for denne tilnærmingen og gir en omfattende analyse av sosiale praksiser i klasserommet samt samhandlingen mellom lærere og elever. Gjennom konkrete eksempler viser boken hvordan en sosialt orientert tilnærming kan gi en ny visjon for undervisning, lesing og forståelse av litteratur. Dialogic Literary Argumentation bygger på ideen om å argumentere for å lære, og involverer både lærere og elever i en utforskning av hva det betyr å være menneske i en bestemt tid og sted. Denne metodikken fremmer en dyp og kompleks forståelse av litterære verk ved å engasjere elever i dialogiske sosiale praksiser som skaper dialektiske rom, intertekstualitet og en grundig utforskning av ivaretatte antakelser om rasjonalitet og menneskelighet. Boken presenterer nye måter å delta i argumentasjon på, i samsvar med nyskapende lesemetoder for ungdomsskoleelever.