Globalisering og digitalisering er viktige begreper i dagens samfunn, som har innvirkning både på våre private og profesjonelle liv. Samfunnet har blitt mer mangfoldig takket være enklere tilgang til informasjon og virtuelle plattformer, som gir oss mulighet til å holde kontakt med kolleger, venner og familie når som helst. I denne komplekse konteksten finner vi en fremvoksende realitet hvor tingenes internett og big data integreres med produkter, produksjonssystemer, helsetjenester, og dagliglivets aktiviteter. Dette spiller en betydelig rolle i beslutningsprosesser, og det påvirker fremtidens design og designeres rolle. Det er behov for ansvarlige designere med et helhetlig perspektiv. Boken belyser flere aspekter av design thinking, inkludert Informasjonsdesign og Kritisk design. Den drøfter også betydningen av kultur, kjønn og funksjonshemminger. Rolene til Informasjonsdesign er i endring; fra å være veiledende, veiledningshefter og grafisk design, tilegner det seg en ny funksjon som kan påvirke blant annet helseteknologi og smarte produkter.