Andre utgave av 'Digital Analytics for Marketing' gir studenter en grundig oversikt over verktøyene som trengs for å måle digitale aktiviteter og implementere beste praksis når det gjelder bruk av data for å informere markedsstrategier. Boken er den første i sitt slag som introduserer studenter til analysemuligheter fra et praktisk markedsføringsperspektiv. Den viser hvordan man kan integrere store datamengder fra web, digitale plattformer, sosiale medier og søk. Denne hjelpsomme guiden tilbyr handlingsrettede innsikter innen dataanalyse, med fokus på hvordan man kan 'koble sammen punktene' og 'humanisere' informasjon for å ta effektive markedsføringsbeslutninger. Forfatterne tar for seg aktuelle emner som sosiale medier, webanalyse, utfordringer med markedsanalyse, og dashbord. Dette hjelper studenter med å forstå utfordringer knyttet til forretningsmåling, trekke ut innsikter, og iverksette effektive tiltak. Bokens erfaringsbaserte tilnærming, kombinert med kapitlets målsettinger, oppsummeringer og vurderingsspørsmål, vil engasjere leserne og dype deres læring.