Digital and Postdigital Learning for Changing Universities
Produktbeskrivelse
Boken "Digital and Postdigital Learning for Changing Universities" undersøker universitetets hensikt, rolle og funksjon i dagens samfunn, og adresserer den voksende avstanden mellom studentenes læringsmetoder og universitetets strategier. Den tar for seg de essensielle spørsmålene som omhandler hva et universitet representerer i det tjueførste århundre, hva det har som oppdrag og hvem det egentlig tjener. Videre belyser den hvordan universitetene i vår tid må åpne seg for større publikum, ha et mer mangfoldig uttrykk og bevege seg vekk fra ekskludering, samtidig som de finner effektive metoder for å gjennomføre disse endringene. Kernen i denne utforskningen er konseptet om at læring i dag må vurderes som postdigital. Boken fokuserer spesielt på hvordan teknologisk utvikling har og fortsetter å påvirke læring ved universitetene. Den tar for seg følgende temaer: * Utforsking av digital- og postdigitalbegrepene * Fremme av rettferdige og inkluderende pedagogiske metoder innen høyere utdanning * Vurdering av hvordan læring kan være en etisk og politisk opplevelse * Undersøkelse av hvordan man kan forstå samfunns- og kollektive verdier gjennom høyere utdanning.