Digital Creatives and the Rethinking of Religious Authority
Produktbeskrivelse
I løpet av 1990-tallet, da forskningen på internett først begynte, ble det stilt mange spørsmål ved i hvilken grad digitale plattformer og kulturer ville utfordre tradisjonelle oppfatninger av autoritet, spesielt innenfor religion. "Digital Creatives and the Rethinking of Religious Authority" undersøker hvordan religiøst inspirerte digitale medieeksperter og influensere på nett utfordrer etablerte religiøse ledere og de som søker å bevare institusjonelle strukturer i en verden der nettbaserte og fysiske religiøse rom i stadig større grad er sammenvevd. I det tjueførste århundre er spørsmålet om hvordan digital kultur kan omforme forståelsen av hvem eller hva som utgjør autoritet, utrolig viktig. Boken reiser kritiske spørsmål som: Hvem besitter egentlig religiøs makt og innflytelse i en tid preget av digitale medier? Er det anerkjente religiøse ledere og institusjoner, religiøse digitale innovatører, eller brukerne av digitale medier? Hvilke kilder, prosesser og/eller strukturer kan og bør være relevante i denne sammenhengen?