Digitalisering har blitt en standardpraksis innen moteindustrien. Innovasjon innen digital mote strekker seg langt utover datastøttet design (CAD) og produksjon (CAM); den påvirker hele forsyningskjeden, fra produktlivssyklusledelse og utvikling av nye forretningsmodeller som fremmer bærekraft, til forbindelsen mellom virtuell og utvidet virkelighet (VR/AR) med mote, som gir forbrukerne en forbedret opplevelse gjennom smarte løsninger. "Digital Fashion Innovations: Advances in Design, Simulation, and Industry" fanger opp de nyeste utviklingene i dette tverrfaglige feltet. Boken tar for seg digital mote design og e-prototyping, inkludert 2D/3D CAD, digital mønsterskjæring, simulering av virtuell drapering og passformanalyse. Videre dekker den digital menneskemodellering og VR/AR-teknologi, samt forretningsmodeller og markedsføring innen digital mote, med fokus på anvendelse av digitale verktøy i forsyningskjeden, e-handel, blokkjedeteknologier, big data og kunstig intelligens (AI).