Boken "Digital Learning in Motion" gir en teoretisk analyse av læring og relaterte læringsmedier i samfunnet. Den utforsker hvordan endringer i medielandskapet påvirker læringsmiljøer og hvordan disse endringene igjen former selve læringen, og understreker at læring alltid er i bevegelse. Denne boken utdyper konseptet om læring, rekonstruerer hvordan læringsprosessen utspiller seg, og analyserer diskursen rundt pedagogikk og dannelse (Bildung) i en tid preget av nye digitale medier. Videre diskuterer den inngående det trefoldige forholdet mellom læring og bevegelse, med fokus på hvordan læring er basert på bevegelse, skapes av nye erfaringer, og endres gjennom miljøpåvirkning og medialisering. Boken presenterer en normativ modell som skisserer hvordan læring kan struktureres basert på samfunnets verdier og selvsynsdiskurser i den digitale tidsalderen. Dette verket vil være av stor interesse for akademikere, doktorgradsstudenter og forskere innen digital læring og inkludering, utdanningsforskning og pedagogikk.