Boken "Digital Marketing: A Practical Approach" tilbyr en grundig og praktisk veiledning for implementering av de viktigste aspektene ved digital markedsføring. I denne fjerde, fullt oppdaterte utgaven bygget på tidligere utgaver, legges det til rette for at studenter skal forberedes på en aktiv rolle innen digital markedsføring. Gjennom emnebaserte oppgaver inkluderer teksten også praktiske casestudier som er basert på teori og anerkjent god praksis. Dette sikrer at leserne kan analysere situasjoner i arbeidslivet, identifisere den mest hensiktsmessige handlingsmåten, samt implementere strategier og taktikker som vil hjelpe organisasjonen med å nå sine mål på nettet. Noen av de viktige oppdateringene i denne utgaven inkluderer: rollen til den digitale influenceren, direkte til forbruker (DTC) og omnichannel-handel, personvernet til enkeltpersoner og organisasjoners ansvar for innsamling og lagring av personlig data, samt etiske aspekter av digital markedsføring og dens innvirkning på miljøet. Ytterligere fokus legges på søkemotoroptimalisering (SEO) og Google sine endringer.