Digital Public Relations and Marketing Communication Trends in Africa
Produktbeskrivelse
Den økende bruken av digitale medieplattformer gjør det avgjørende å forstå hvordan digitale kulturer knyttet til forbrukere og merker utvikler seg. Til tross for den økte bruken og adopsjonen av internett i Afrika, finnes det begrenset informasjon om trender innen digital markedsføring på kontinentet. Denne boken er blant de første som presenterer en redigert samling av kapitler om digital og influencer-markedsføring, skrevet av forfattere som enten er fra Afrika eller har nær tilknytning til kontinentet. Boken gir innsikt i de digitale markedsføringstrendene i Afrika, som vokser i takt med teknologiens fremmarsj på kontinentet. Bidragsyterne undersøker trender innen digital markedsføring i to faser: tilstanden for digital markedsføring i Afrika, med eksempler fra Nigeria, Egypt, Uganda og Kenya, samt en analyse av utviklingen innen influencer-markedsføring, med fokus på tilfeller fra Nigeria og Uganda. Denne boken vil også utforske faktorene som driver fremveksten av digitale medieplattformer i Afrika, samt...