Digitalization and Digital Competence in Educational Contexts
Produktbeskrivelse
Denne redigerte samlingen gir et unikt nordisk perspektiv på de intensiverte diskusjonene rundt digitalisering og digital kompetanse innen utdanning. Ved å benytte en tverrfaglig og helhetlig tilnærming sammenlignes verdiene og holdningene til digitalisering i utdanningssektoren i de nordiske landene. Boken fremhever den nordiske regionens rolle som digitale frontløpere både i europeisk og global sammenheng. Den inneholder oppdaterte case-studier og fremtidsrettede perspektiver på digitalisering og digital kompetanse i utdanningsarbeid. Kapitlene er basert på empiriske data fra politiske dokumenter, intervjuer og spørreskjemaer, som presenterer nyanserte diskusjoner, teoretiske perspektiver og konsekvenser for fremtiden til digitalisering i utdanningssektoren. Samlet sett strekker omfanget av denne boken seg langt utover de nordiske kontekster, og den vil være en nyttig ressurs for postdoktorstudenter, forskere og akademikere verden over som jobber med digital utdanning, lærerutdanning og utdanningspolitikk.