Boken "Discourse Markers in Second Language French" gir en grundig innsikt i den pragmatiske utviklingen blant andrespråkselever i fransk, med fokus på deres produksjon av franske diskursmarkører. Ved å bruke en helhetlig produksjonsorientert tilnærming, gir boken et omfattende bilde av hvordan lærere bruker diskursmarkører på fransk. Den starter med en grundig beskrivelse av de viktigste teoretiske rammeverkene innen forskning på diskursmarkører. Videre presenteres en detaljert analyse av tidligere forskning på andrespråk og diskursmarkører på flere ulike språk, samt de dominerende forskningsretningene. Boken diskuterer også metoder som kan være til nytte for fremtidige forskere som ønsker å utforske tematikk knyttet til diskursmarkører. Dataene som presenteres gir en omfattende oversikt over både morsmålstalere og elevers bruk av diskursmarkører, noe som har betydning for både teoretiske og formelle forståelser av pragmatisk mening. Dette er en uvurderlig ressurs for forskere innen pragmatikk, spesielt de som interesserer seg for andrespråkserverv og formelle aspekter av språket.