Discourse Strategies for Science Teaching and Learning
Produktbeskrivelse
Denne engasjerende og praktiske boken tar for seg diskurstrategier og hvordan disse kan anvendes for å forbedre undervisningen og læringen i naturfagklasserommet. Den tilbyr en omfattende syntese av forskning på klasseromsdiskurs i naturfagsutdanning, samt praktiske strategier som lærere kan implementere direkte i undervisningen. Med fokus på koblingen mellom forskningsresultater og praksis, utforsker denne veilederen essensielle konsepter om diskursens rolle i elevers tanker og læring, basert på empiriske analyser av faktiske samtaler i ulike naturfagsklasser. Ved å bygge videre på forskningen på klasseromsdiskurs innen naturfag som begynte på 1990-tallet, presenterer Kok-Sing Tang originale diskursstrategier som tydelige metoder for å bruke diskurs til å engasjere elever i meningsskaping og arbeide mot spesifikke undervisningsmål. Boken behandler nye og informative temaer, inkludert hvordan man kan bruke diskurs for å etablere et effektivt klasserom.