Diversity, Equity, and Inclusion in Strategic Communications
Produktbeskrivelse
Denne boken tar en DEI-fokusert tilnærming (Diversity, Equity, and Inclusion) og lærer studenter å bli kultursensitive kommunikatører ved å integrere mangfold, likestilling og inkludering i alle aspekter av strategisk kommunikasjon. Personer som arbeider innen strategisk kommunikasjon har en betydelig innflytelse på hvordan offentligheten oppfatter ulike temaer, og de bærer derfor et viktig ansvar for å forstå og praktisere prinsippene for mangfold, likestilling og inkludering i sitt arbeid. Boken introduserer studenter for teorier og konsepter innen DEI og veileder dem i hvordan disse kan anvendes i kommunikasjon, forskning, planlegging og gjennomføring. Kapitlene er nøye tilpasset de kursene og kompetansene som ofte undervises innen reklame- og PR-programmer. Den inneholder også kapitler om 'Inkluderende Lederskap' og 'Samarbeid i Mangfoldige Team', ettersom studenter trenger disse kompetansene når de arbeider med gruppeprosjekter og forbereder seg på praksisplasser. Det avsluttende kapitlet, 'Kommunikasjon for Sosial Endring', gir innsikt i hvordan kommunikasjon kan benyttes for å fremme positive samfunnsendringer.