I denne oppdaterte tredje utgaven av 'Dyslexia and Inclusion' bygger Gavin Reid videre på sitt omfattende arbeid med å gi lærere de nødvendige verktøyene for å forstå og håndtere dysleksi i det ordinære klasserommet. Boken gir omfattende veiledning og støtte strategier, basert på Reids kjennetegn for vellykket inkludering: anerkjennelse av forskjeller, identifisering av styrker, forståelse av hva inkludering innebærer, planlegging for praksis og sikring av oppnåelige oppgaveutbytter. Ved å identifisere viktige problemstillinger rundt inkluderende praksis, hjelper boken lærere med å møte de sosiale, pedagogiske og emosjonelle behovene til barn med dysleksi. Den nye utgaven inneholder flere nøkkelfunksjoner, inkludert: oppdaterte referanser til forskningsresultater og lovgivning, nye seksjoner om evidensbaserte undervisningsstrategier, utvikling av selvstendig læring og kommunikasjon med foreldre, samt detaljert informasjon om videre lesning og tilleggskilder, inkludert nettsteder, apper og programvare.