I løpet av det siste tiåret har alderen for tidlig språklæring sunket drastisk, og omfatter nå barn under 6 år. Likevel finnes det svært lite publisert forskning som støtter implementeringen av slike programmer. Denne redigerte boken gir et nyskapende bidrag til litteraturen om språkopplæring for svært unge barn, ved å trekke på en syntese av teori, forskning og praksis. Boken utforsker språklæring i et bredt spekter av geografiske sammenhenger, med fokus på andrespråk og fremmedspråk, To-språklighet og fler-språklighet hos barn under 6 år. Kapitlene presenterer diskusjoner om lærerutdanning, politikkutforming, internasjonale casestudier, prosjekter basert i skole og hjem, kodeveksling og språkanvendelse, samt metodologier og tilnærminger. "Early Years Second Language Education: Internasjonale perspektiver på teori og praksis" vil være en uunngåelig lesning for forskere, akademikere, lærerutdannere og studenter på masternivå innen tidlig språkopplæring.