Educating Everyone: An Introduction to Relational Inclusion in Schools
Produktbeskrivelse
I boken "Educating Everyone: An Introduction to Relational Inclusion in Schools" presenteres konseptet Relational Inclusion, som oppfordrer skoler til å reevaluere sine tradisjonelle perspektiver på mental helse og atferd. Bygget på den nyeste nevrovitenskapelige forskningen og forankret i beste praksis, stiller forfatterne tankevekkende spørsmål om de langvarige og konvensjonelle tilnærmingene til atferdsstyring i skolen, som har forblitt stort sett uendret siden innføringen av obligatorisk statlig utdanning. Boken presenterer en rekke strategier som går utover behovene til enkeltpersoner med komplekse krav, som ofte blir isolert som følge av den misledende oppfatningen om at de kan 'læres' til å konformere. Relational Inclusion fremheves som en inkluderende tilnærming som kan være til nytte for både barn og voksne, og fremmer forståelse av de underliggende årsakene bak atferdsutfordringer. Dette verket gir en nødvendig ramme for å håndtere studenters atferd, basert på erfaringer fra virkelige klasserom. Skoler har en avgjørende rolle i denne prosessen.