"Educating Special Students" er den definitive guiden til evidensbasert praksis og profesjonelt informerte tilnærminger for å yte støtte til spesialelever. I sin tredje utgave presenterer boken ideer om beste praksis knyttet til ulike funksjonshemninger og lidelser, og diskuterer på en nyttig måte hva som kan anses som effektivt tilbud til disse elevene. Denne utgaven er oppdatert for å ta hensyn til nye klassifiseringsmetoder for funksjonshemninger og lidelser, samt nyere utviklinger innen forskning og praksis, inkludert SEND Code of Practice fra 2014 (England) og DSM-5™, utgaven av Diagnostisk og statistisk håndbok for psykiske lidelser. En ny tillegg del gir informasjon om grunnleggende anatomi og fysiologi. Boken har et internasjonalt perspektiv og tar for seg problemstillinger knyttet til: * intellektuell funksjonshemming (profound, moderat til alvorlig, og mild) * sanseimpairments * ortopediske skader og motoriske lidelser, helseproblemer og traumatisk hjerneskade * motstandsdyktig atferdsforstyrrelse, atferdsforstyrrelse og angst.