Effective Teaching Strategies for Dyscalculia and Learning Difficulties in Mathematics
Produktbeskrivelse
Boken "Effektive undervisningsstrategier for dyskalkuli og læringsvansker i matematikk" fungerer som en viktig bro mellom vitenskapelig forskning og praktiske tiltak for barn. Den utforsker de kognitive årsakene til matematiske vansker for å forbedre både undervisning og læring. Hvert kapittel fokuserer på spesifikke områder innen barns tallforståelse, inkludert telling, forståelse av tall, det desimalbaserte systemet, aritmetikk, problemløsing med ord, og forståelse av rasjonale tall. Boken tilbyr lettfattelig veiledning med litteraturgjennomganger for hvert tema, hvor prosessene i barnets utvikling blir undersøkt, samt de utfordringene enkelte elever møter på ulike nivåer. Det presenteres også publiserte intervensjonsstudier. Leseren blir guidet gjennom praktiske retningslinjer for hvordan man kan vurdere disse prosessene og utvikle intervensjoner for å hjelpe barn med å mestre dem. Boken er rikt illustrert med eksempler på undervisningsmateriell.