Entrepreneurship and Small Business Management in the Hospitality Industry
Produktbeskrivelse
Småbedrifter utgjør ryggraden i turist- og gjestfrihetsbransjen, og avhengig av hvilke statistikker man ser på, representerer de mellom 75 og 95 prosent av alle foretak globalt innen dette sektor. Antallet entreprenører har økt dramatisk og ensartet over hele verden de siste ti årene. Boken "Entrepreneurship and Small Business Management in the Hospitality Industry" er delt inn i fire deler og gir en intuitiv trinnvis fremgang gjennom hver fase av den entreprenørielle prosessen: kontekst, teoretiske perspektiver og definisjoner; Konsept til virkelighet; Forretningsplan; Vekst og fremtid. Denne boken er ideell for studenter på alle nivåer og kapitlene inviterer til refleksjon gjennom en serie av «refleksiv praksis» aktiviteter. Disse aktivitetene, sammen med casestudier, klart definerte kapittelmål, refleksjoner, rollespillaktiviteter og erfaringsøvelser, gir deg mulighet til å tenke aktivt om temaer, konsepter og problemstillinger, samt å anvende dem i praksis.