Entrepreneurship for the Creative and Cultural Industries
Produktbeskrivelse
Kunstnere, musikere, skuespillere, sangere, designere og andre kreative individer må ha en grunnleggende forståelse av forretningskonsepter for å kunne lykkes i sitt valgte kunstneriske yrke. Tidligere har disse ferdighetene ikke vært en del av utdannelsen for kreative studenter, noe som etterlater dem uforberedte til å livnære seg av sitt kunstneriske arbeid. "Entrepreneurship for the Creative and Cultural Industries" gir en innføring i forretningsgrunnprinsipper som er spesielt tilpasset utfordringene ved å drive en liten virksomhet som markedsfører et kreativt produkt. Boken tar for seg viktige emner som forretningsspråk, økonomisk forståelse og strategier for markedsføring gjennom sosiale medier. Denne innovative læreboken dekker de entreprenørielle ferdighetene som er nødvendige for å lykkes i den kreative sektoren. Med råd fra kunstnere som har utviklet sine ideer til lønnsomme virksomheter, samt arbeidsark som kan brukes til å utarbeide en enkel forretningsplan, veileder Kolb kreative sjeler uten forretningsbakgrunn til å forstå det essensielle de trenger for å lykkes.