Boken 'Ethics and Educational Technology' utforsker utviklingen og implementeringen av læringsteknologier gjennom et praktisk etisk perspektiv. I dagens komplekse lærings- og prestasjonsmiljøer er suksessen til digitale verktøy og plattformer avhengig ikke bare av effektiv design og pedagogiske prinsipper, men også av en bevissthet om hvordan disse teknologiene påvirker brukere og samfunnssystemer. Dette unike verket tilbyr en evidensbasert, prosessorientert modell for etikk i teknologi-drevet undervisningsdesign og utvikling, noe som krever en bevisst refleksiv praksis, kritisk og teoretisk informert granskning av teknologi, samt en deltakende tilnærming til design og anvendelse av teknologi. Boken er rik på eksempler fra virkeligheten innen etikk, designcaser, og inneholder refleksjonsspørsmål og praktiske aktiviteter. I tillegg tar den hensyn til etiske retningslinjer fra fremstående organisasjoner innen utdanningsteknologi, noe som gjør den til en ideell ressurs for studenter.