Dagens videregående skoler er i økende grad preget av digitale teknologier. Elever og lærere oppfordres til å 'Bringe Ditt Eget Utstyr', undervisning foregår gjennom 'læringsstyringssystemer', og utdanningsinstitusjoner sydende av innovasjoner som snudd klasserom, personlig tilpasset læring, analyser og 'maker'-teknologier. Til tross for disse fremskrittene, har de grunnleggende prosessene i skolen endret seg lite de siste 50 årene. Etter hvert som det 21. århundre skrider frem, vokser bekymringene for at den tradisjonelle 'skole'-modellen er 'ødelagt' og ikke lenger 'egnet for formålet'. Denne boken går imidlertid utover hypen og undersøker de dagligdagse realitetene ved bruk av digital teknologi i moderne videregående skoler. Basert på en omfattende etnografisk studie av tre kontrasterende australske skoler, avdekker forfatterne årsakene bak den varierende innvirkningen av digitale teknologier på den daglige skoleringen. Boken analyserer ledelse og forvaltning av teknologi i skolene, samt de endrede dynamikkene disse teknologiene medfører.