Exploring Learning, Identity and Power through Life History and Narrative Research
Produktbeskrivelse
Hvilke historier kan vi fortelle om oss selv og andre, og hvorfor skulle de være interessante for andre? Boken "Exploring Learning, Identity and Power through Life History and Narrative Research" tar for seg disse spørsmålene ved å presentere eksempler fra ulike utdannings- og samfunnsmiljøer. Verkets innhold er en samling av bidrag fra forskjellige forfattere som benytter en narrativ tilnærming for å utforske erfaringene til et bredt spekter av individer, inkludert lærere, sykepleiere, unge og voksne. Disse forfatterne reflekterer over viktige lærings- og utdanningsøyeblikk i livene deres. Hver kapittel gir også en fremstilling av forfatterens prosess med å konstruere forskningsfortellinger, mens det andre kapittelet spesifikt tar opp etiske problemstillinger knyttet til livshistorieforskning og narrativ forskningsmetodikk. Boken presenterer: * Levende eksempler på narrativ tilnærming til forskning * Bruk av narrativ og livshistorie for å utforske identitet, makt og sosial rettferdighet * Et effektivt modell for praksis.