"Female Sexuality in Modernist Fiction: Literary Techniques for Making Women Artists" gir en grundig kronologisk utforskning av de innovative skrivestilene til anerkjente modernistiske forfattere, og avslører en betydelig endring i kjønnsrepresentasjoner av seksuell subjektivitet. Boken plasserer seg i skjæringspunktet mellom studier av kropp og seksualitet i modernistisk litteratur, og den tar for seg de komplekse måtene som konstruksjoner av kvinnelig seksualitet blir forstått på, både kulturelt, politisk og epistemologisk. Gjennom nøyaktige lesestrategier viser forfatterne hvordan modernistiske skribenter utfordrer representasjoner av kvinner som passive, og gjennom casestudier vurderes hvordan kanoniske modernistiske forfattere – som Virginia Woolf, W.B. Yeats, James Joyce og Samuel Beckett – skapte nye måter å fremstille kvinner som legemlige, seksuelle, ønskede og begjærende subjekter, gjennom prosa, poesi og drama. Boken tar for seg viktige verk som Woolfs "Orlando: A Biography" (1928), Yeats' "The Winding Stair and Other Poems" (1933), Joyces "Finnegans Wake" (1939) og Becketts "Not I".