Boken 'Gadamer’s Hermeneutical Aesthetics' tilbyr en grundig akademisk analyse av Gadamer's refleksjoner om kunst og vår opplevelse av den. I verket undersøkes sentrale temaer i Gadamers hermeneutiske estetikk, som lek, festival, symbol, samtidighet, utførelse, kunstens performative ontologi, og hermeneutisk identitet. De to første kapitlene fokuserer på Gadamers kritiske tilnærming og utvikling bort fra kantian og hegelian estetikk, der kapittel to også inneholder en tilleggsrefleksjon om Heideggers innflytelse. De tre siste kapitlene argumenterer for den vedvarende relevansen av Gadamers hermeneutiske estetikk ved å knytte hans påstander til samtidskunst og musikk, samt de etiske og sosialpolitisk aspektene ved kunstverden og kunstpraksis. Spesielt blir de etiske og sosialpolitisk dimensjonene ved kunst- og musikkproduksjon utforsket i kapitler dedikert til den 20. århundres afrikansk-amerikanske kunstneren Romare Bearden, Banksys gatekunst, samt et spekter av jazzuttrykk, fra tradisjonell jazz til mer komplekse praksiser.