«Game Anim» lærer deg de tekniske og kunstneriske grunnprinsippene for animasjon i videospill, samtidig som den gir praktiske råd og innsikt fra bransjen for å hjelpe deg med å bli en allsidig og suksessfull spillanimatør. Boken dekker alle faser av spillproduksjon fra animatørens perspektiv, og er fylt med erfaringer fra arbeid med ulike typer spill i både in-game- og filmatiske roller i stillinger som animatør, leder og regissør. Arbeidet har vært vellykket på tvers av flere studioer, uavhengig av teamets størrelse og kultur. Den andre utgaven inkluderer et nytt kapittel om 2D- og pixelkunst-animasjon, et forbedret kapittel om bevegelsesfangst som dekker de nyeste utviklingene innen Motion Matching, samt flere intervjuer med topp profesjonelle i feltet. «Game Anim» gir essensiell veiledning for de som ønsker å bryte inn i bransjen, og for suksessrike animatører som ønsker å ta neste steg i karrieren.