«Game Audio Mixing» av Alex Riviere gir en helhetlig tilnærming til miksingsprosessen innen spill, og dekker både filosofiske og psykologiske aspekter samt kunstneriske og tekniske prosesser knyttet til akustisk gengivelse, interaktiv miksing, mastering og mer. Boken tilbyr en grundig oversikt over ulike teknikker, prosesser og arbeidsflyter for miksing av spilllyd, med råd og innsikt fra erfarne lyddirektører og lydsupervisorer. Gjennom lettfattelige tips og intervjuer veiledes leseren til moderne metoder og triks som kan forbedre deres egne mikseferdigheter. I tillegg til hvordan man planlegger og skaper en miks som er klar, fokusert og interaktiv, inkluderer boken informasjon om typiske miksingsverktøy og teknikker, som håndtering av bussstruktur, frekvensspekter, effekter, dynamikk, volum, 2D- og 3D-rom, samt automatiseringer. Viktig informasjon om hvordan man håndterer et stort antall lyder og prioriterer dem i miksen er også en sentral del av innholdet.