Game Audio Programming 3: Principles and Practices
Produktbeskrivelse
Velkommen til det tredje bindet av "Game Audio Programming: Principles and Practices" – den første serien av sitt slag som er dedikert til kunsten og vitenskapen bak programering av lyder i spill. Dette bindet inneholder 14 kapitler skrevet av noen av de mest anerkjente lydprogrammererne og lyddesignerne i bransjen. Temaene spenner over ulike sjangere innen spill, som ARPG, RTS og FPS, og dekker alt fra lavnivå emner som signalbehandling (DSP) til høynivå konsepter som bruk av påvirkningskart for lyd. Teknikkene som presenteres i denne boken er rettet mot lydprogrammerere på alle ferdighetsnivåer – fra nykommere som akkurat har begynt med lydprogrammering, til erfarne veteraner. Alle prinsipper og praksiser som behandles i boken har blitt benyttet i reelle, kommersielt tilgjengelige spill, noe som gjør dem både praktiske og umiddelbart anvendbare. Kapitlene omhandler blant annet lyd for delt skjerm, dynamisk musikkimprovisasjon, dynamisk blanding, atmosfærer, DSP-er og mye mer. Denne boken viderefører tradisjonen med å samle moderne og oppdatert kunnskap og innsikt innen programering av spilllyd.