Velkommen til fjerde volum av Game Audio Programming: Prinsipper og Praksis – den første serien av sitt slag som er dedikert til kunsten, vitenskapen og håndverket innen spilllydprogrammering. Dette volumet inneholder 17 kapitler skrevet av noen av de fremste spills lydprogrammererne i bransjen. Her dykker man inn i emner som dekker et bredt spekter av spillgenre, fra lavnivå temaer som trådsikre kommandobuffer og tonehøydegjenkjenning, til mer avanserte emner som objektadministrasjon, musikk- og lydsystemer, samt lydverktøy. Med et så variert spekter av emner vil spilllydprogrammerere på alle nivåer finne noe av interesse i denne boken. Teknikker presentert i denne boken har vært anvendt i kommersielle spillproduksjoner, inkludert flere store AAA-titler, noe som gjør dem praktisk relevante for utviklere. Boken tilbyr kapittel om tidsbestemte ADSR-er, datadrevne musikk- systemer, bakgrunnslyder og mye mer. Dette verket samler en stor mengde avansert kunnskap og visdom om spilllydprogrammering. Enten du er nybegynner eller erfaren innen feltet, vil du finne verdifulle ressurser her.