Velkommen til "Game Audio Programming: Principles and Practices"! Denne boken er en banebrytende utgivelse som dedikerer hele sitt innhold til kunsten av game audio-programmering. Med mer enn femten kapitler, skrevet av noen av de beste programmene og lyddesignerne i bransjen, rommer boka en mengde kunnskap og innsikt om game audio-programmering som ingen andre verk kan sammenlignes med. Et av hovedmålene med denne boken er å heve det generelle nivået på kompetanse innen game audio-programmering. Den er laget på en måte som er tilgjengelig for nybegynnere, men som også gir verdifull informasjon til mer erfarne programmører. Hvert kapittel inneholder teknikker som forfatterne har brukt i kommersielt utgitte spill, og leverer rikelig med kodeeksempler og diagrammer. Det finnes kapitler om fundamentale konsepter innen lydrepresentasjon og persepsjon, avansert bruk av flere forskjellige lydmiddelvareplattformer som Audiokinetic Wwise, CRI ADX2 og FMOD Studio, samt avanserte emner som Open Sound Control og Vector-Based lydteknikker.