Oppdag hvordan du kan lage de digitale spillene du elsker å spille med "Game Design Workshop, Fifth Edition". Boken tilbyr en øvelsesbasert og ikke-teknisk tilnærming til spilldesign, uten krav om programmerings- eller kunstnerisk kompetanse. Tracy Fullerton avmystifiserer den kreative prosessen og gir klar og lettfattelig veiledning på de formelle, dramatiske og dynamiske systemene innen spilldesign. Gjennom eksempler fra klassiske og populære spill, illustrasjoner av designteknikker, og nøye utformede øvelser, vil du utvikle en dypere forståelse av hvordan spillsystemer fungerer. Denne oppdaterte femte utgaven gir grundigere dekning av spillfokusert designteknikk, inkludert hvordan man setter følelsesmessige mål for opplevelsen og håndterer designprosessen for å oppnå dem. Den inkluderer et mangfold av nye perspektiver fra toppdesignere i spillindustrien. "Game Design Workshop" setter deg i stand til å prototype, teste og revidere dine egne spill ved hjelp av velprøvde metoder.