Boken "Game Science in Hybrid Learning Spaces" undersøker potensialet, konsekvensene og innvirkningen av spillbaserte tilnærminger og intervensjoner i lys av de stadig mer uklare grensene mellom digitale og fysiske samt formelle og uformelle læringsrom og kontekster. Den dykker ned i begrepet hybrid læring, med fokus på mulighetene og utfordringene som følger med, alt i et forsøk på å redusere barrierene knyttet til tid og fysisk rom i undervisnings- og læringspraksiser. Boken tilstreber å fremme en sømløs, vedvarende og målbar læringsopplevelse og resultater som strekker seg utover de tradisjonelle rammene for formell utdanning og fysiske læringsmiljøer. Gjennom original forskning legger "Game Science in Hybrid Learning Spaces" frem tverrfaglige og helhetlige betraktninger for videre konseptuelle og empiriske undersøkelser av dette temaet. Bokens dobbelte mål er å oppnå en bedre forståelse av rollen spillbaserte tilnærminger har i en blandet læringsmiljø samt mulighetene for strukturelle og kulturelle transformasjoner innen formell utdanning og livslang læring.