Gastronomic Tourism Experiences and Experiential Marketing
Produktbeskrivelse
Boken "Gastronomic Tourism Experiences and Experiential Marketing" gir en dyptgående analyse og innsikt i gastronomisk turisme, fra både turisters og tjenesteleverandørers perspektiv. Den utforsker originale, tverrfaglige, konseptuelle og metodologiske tilnærminger til opplevelser knyttet til gastronomi. For turister kan gastronomiske opplevelser manifestere seg i mange former, som for eksempel matlagingskurs, bærekraftig gastronomi, gårdsbesøk, deltakelse på matfestivaler, og middag med lokalbefolkningen hjemme. Sett fra et erfaringsmarkedsføringsperspektiv, åpner disse opplevelsene for en dypere forståelse av mulighetene for samskaping mellom kokker, reisemål og andre tjenesteleverandører. Tjenesteleverandører spiller en avgjørende rolle i å pakke og markedsføre disse opplevelsene for å differensiere reisemål og bygge opp deres omdømme og bilde. Bokens kapitler dekker et bredt spekter av gastronomiske opplevelser fra ulike kontinenter, inkludert Australia, Asia og Europa. Den gir også en grundig gjennomgang av dagens forskningsområder innen temaet, og bidrar derfor til en mer omfattende forståelse av gastronomisk turisme.