TAYLOR & FRANCIS LTD

Gender, Branding, and the Modern Music Industry

Gender, Branding, and the Modern Music Industry

Produktbeskrivelse

Boken "Gender, Branding, and the Modern Music Industry" kombinerer intervjudata fra fagfolk innen musikkbransjen med teoretiske rammeverk fra sosiologi, massekommunikasjon og markedsføring for å forklare og utforske kjønnsforskjellene kvinnelige artister opplever. Den gir en sjelden innsikt i den strenge pakkeringsprosessen som forvandler kvinnelige artister fra ulike sjangere til popstjerner. Både stjernene og de makthaverne i bransjen som tjener penger på dem, har lært å prioritere seksuell attraktivitet over talent i kampen om filmroller, magasinomslag og motekolleksjoner, for ikke å nevne platekontrakter. Dette fokuset på den kvinnelige popstjernens kropp som hennes viktigste aktivum har ført til at mange kvinner blir klassifisert som 'kortvarige merkevarer', som er posisjonert for å tjene så mye penger som mulig før de brenner ut eller eldes usedvanlig. Boken, som inneholder intervjudata fra insidere i musikkbransjen, undersøker de sosiologiske kreftene som driver kvinner inn i disse utslitte fremstillingene, samt konsekvensene av dette.

Prishistorikk

Lavest
584 KR
Høyest
609 KR
Gjennomsnitt
597 KR
Median
597 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke TAYLOR & FRANCIS LTD
Navn Gender, Branding, and the Modern Music Industry
GTIN/EAN/ISBN 9781138064164
Kategorier Bøker